"Ojczyzna, to nie kraj, w którym mieszkasz, ale kraj którego potrzebujesz i który potrzebuje ciebie."

Stefan Pacek

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Armii Krajowej
32-432 Pcim 598
tel: (12) 274-80-16
adres email: szkola3pcim3@wp.pl
NIP: 6812037479

Dyrektor szkoły: mgr Barbara Polańska

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych prosimy Rodziców o zachęcenie swoich dzieci do samodzielnej nauki w domu oraz odrabiania zadań zleconych przez nauczycieli, udostępnianych na platformach edukacyjnych oraz przesyłanych drogą elektroniczną;.

Okres zawieszenia zajęć nie powinien być czasem na spotkania, wyjazdy, rozrywkę itp. Dzieci ze względu  na bezpieczeństwo zdrowotne powinny pozostać w domu.  W związku ze zbliżającym się terminem egzaminu ósmoklasisty prosimy szczególnie Rodziców klasy VIII o zachęcanie dzieci do korzystania z materiałów powtórzeniowych.

Poniżej zamieszczamy  informacje  i wskazówki do samodzielnej nauki dla uczniów poszczególnych klas:

Uczniowie klasy 5b, 6a, 6b, 7, 8 (zaj. z matematyki oraz informatyki z M. Cichoń)

Aktualizacja 25.03.2020

UWAGA:

W związku z planowanym prowadzeniem lekcji na żywo online z matematyki dla klas 5b, 6a oraz 8 przypominam, że nagrywanie, udostępnianie wizerunku, głosu, danych osobowych uczestników lekcji osobom trzecim bez ich zgody jest niedozwolone.

Uczniowie dostali stosowną informację na swój email lub dysk google. Na pierwszej lekcji online uczestnicy również zapoznają się z powyższą informacją.

M. Cichoń

 

Aktualizacja 17.03.2020

Do ósmoklasistów:

UWAGA:

Wymyśliłam dla Was zabawę “Egzamin na 100%” - dla chętnych (myślę, że wszyscy są chętni:).

Zasady zabawy:

Na stronie: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

codziennie od poniedziałku pojawiają się zadania powtórkowe do egzaminu ósmoklasisty. Zaczynamy nasze działania od: dzień 3 i potrwają do 25 marca włącznie. Proszę na kartkach lub w zeszytach pisać rozwiązania codziennie do każdego zestawu (oczywiście matematyka). Codziennie pojawia się jakieś 6 zadań z matematyki. Zdjęcia z rozwiązaniami przesyłacie mi codziennie do godziny 14.00, bowiem po południu rozwiązania ukazują się na stronie. Osoby, które prześlą mi rozwiązania z wszystkich zadań z każdego dnia, gdzie poprawność wykonania wszystkich łącznie będzie na min. 80% - otrzymają ocenę celującą. Natomiast osoby, które nie odeślą zadań z max. dwóch dni - ocenę bardzo dobrą (poprawność wykonania min. 75%). Na ocenę dobrą należy odesłać co najmniej zadania z trzech dni (poprawność wykonania min.75%). 

Owocnej zabawy:)

Aktualizacja 16.03.2020

Dla klasy 8 MATEMATYKA: 

Na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7 , po wybraniu przedmiotu Matematyka, znajdziecie materiały i ćwiczenia dotyczące tematów: pole powierzchni i objętość graniastosłupów oraz Odcinki w graniastosłupach. Proszę się zapoznać z tymi materiałami.

Dla klasy 5 b MATEMATYKA:

Na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4 , po wybraniu przedmiotu Matematyka, znajdziecie materiały i ćwiczenia dotyczące tematów: Zapisywanie ułamków dziesiętnych. Porównywanie ułamków dziesiętnych oraz dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. Proszę się zapoznać z tymi materiałami.

Dla klasy 6 a MATEMATKA:

Przypominam, że uczniowie ćwiczą na platformie khanacademy.org. - zakładka Zadania domowe (instrukcja o logowaniu jest dostępna poniżej, w komunikacie z 13.03.2020. Proszę rodziców o dopilnowanie systematycznej pracy dzieci, ponieważ nie wszyscy uczniowie jeszcze ją zaczęli.

Konkurs "Kangur matematyczny" został przeniesiony na 16.04. Materiały do nauki znajdziecie tutaj https://www.kangur-mat.pl/testy_konkursowe.php. - dla Was wersja "Beniamin".

 

Aktualizacja 14.03.2020:

Przyszedł mi do głowy pomysł na zabawę "6 na 6" dla " relaksu" (dotyczy klasy 5b, 6a);

Pod tym linkiem KAKURO znajdziecie łamigłówki Kakuro. To taka zabawa. Kakuro po raz pierwszy zostało opublikowane w roku 1966 w amerykańskim czasopiśmie Dell Magazine pod nazwą Cross Sums. W latach 80-tych XX wieku trafiło do Japonii, gdzie było znane pod nazwą Kasan Kurosu, którą później skrócono do Kakuro. Obecnie łamigłówka znana jest na całym świecie pod różnymi nazwami. Ma trzy poziomy diagramów: mały, średni i duży.

I jeszcze łmigłówki DEDUKTOMINO - 39 diagramów. Instrukcja, jak to działa znajduje się również pod linkiem. 

Są to zabawy online.  Proszę, byście rozwiązali diagramy (poziom każdy z was niech dostosuje do swoich możliwości), nastepnie zróbcie zdjęcia wykonanej pracy i odeślijcie mi jako załaczniki na mojego emaila, którego znacie. Proszę, aby wszystkie zdjęcia wysłąć w tylko jednym emailu. 

I zgodnie z tytułem zabawy "6 na 6" każdy z Was, kto przyśle do 25 marca 2020 r. 6 (łącznie z obydwu diagramów - mieszajcie dowolnie) poprawnie rozwiązanych diagramów z w/w stron dostanie ocenę celującą. 

Miłej zabawy:)

Aktualizacja 13.03.2020.

Od jakiegoś czas, a właściwie od kilku miesięcy na zajęciach ćwiczyliśmy pracę zalną wykorzystując do tego dostępne zasoby sieciowe, m.in. khanacademy czy ostatnio Dysk Google. Podkreślałam wtedy, że umiejętność pracy zdalnej będzie każdemu z Was kiedyś, w przyszłości z pewnością każdemu potrzebna. Mówiąc w przyszłości...nie myślałam wówczas, że tak szybko praca zdalna stanie się koniecznością.(To taka refleksja na dzisiaj)

Poniżej są dla Was materiały, zadania i instrukcje na najbliższe dni. Proszę o zapoznanie się z tym materiałem.

KLASA 5b MATEMATYKA

Dostaliście ode mnie w ubiegłym tygodniu szereg zadań do powtórki. Myślę, że to wystarczy na dwa tygodnie. Gdyby ktoś miał problem, to polecam stronę pistacja.tv.pl lub proszę o kontakt. Wykorzystajcie ten czas pracowicie i trzymajcie się zdrowoJ

KLASA 6a MATEMATYKA

Będziemy się uczyć matematyki wykorzystując znaną wam doskonale platformę khanacademy. Gdyby ktoś zapomniał – poniżej instrukcja.

Jak przystąpić do klasy, założonej przeze mnie na portalu Khan Academy?

1 Przejdź do khanacademy.org/join – zaloguj się na swoje kont (to samo, co na informatyce)

2 Wprowadź kod klasy i kliknij "Dodaj" Kod klasy: V9STQ9T6

3 Jeśli nie masz jeszcze konta w portalu Khan Academy, kliknij na "Utwórz nowe konto". Wprowadź datę urodzenia, a następnie zarejestruj się za pomocą konta Google, adresu mailowego Twojej szkoły, lub tworząc swój własny login.

4 Wpisz swój poziom (np. 6 klasa) i przedmiot MATEMATKA. Możesz od razu zacząć się uczyć!

Proszę dołączyć do klasy, a następnie zobaczycie na swoim koncie zadania z matematyki na najbliższe dwa tygodnie. Oczywiście, zadania są poprzedzone odpowiednimi materiałami i filmami, więc polecam najpierw się z nimi zapoznać. Poćwiczcie dział: Liczby ujemne (bez tematu układ współrzędnych) oraz dział Liczby ujemne: dodawanie i odejmowanie. Powodzenia.

KLASA 8 MATEMATYKA

My popracujemy bardzo intensywnie zdalnie. Jesteście przygotowani bardzo dobrze do takiego działania. Na khanacademy są już materiały do powtórki. Proszę się zalogować na konta (bardzo proszę , by były te same, co na informatyce), zmienić przedmiot na matematykę. Poćwiczcie dział : Rozwiązywanie równań z jedną niewiadomą.

Na dysku Google macie również zadania (cztery kartki) do powtórzenia. W udostępnieniach napisałam informację, co i jak.

Owocnej pracyJ

KLASA 8 INFORMATYKA

Dokończcie proszę te prezentacje (w parach), które zaczęliśmy na zajęciach. Po skończeniu proszę o udostępnienie dla mnie. Wówczas ocenię.

KLASA 7 INFORMATYKA

Dokończcie proszę te prezentacje (w parach), które zaczęliśmy na zajęciach. Po skończeniu proszę o udostępnienie dla mnie. Wówczas ocenię.

KLASA 6a, 6b INFORMATYKA

Uzupełnijcie proszę zaległości na khanacademy (jak ktoś ma). Każdy powinien mieć skończone te zadania z króliczkiem i żabką oraz projekt obiadkuJ. Wy wiecie, o co chodzi. Jeżeli ktoś ma ochotę i da radę, to proszę robić kolejny temat – wyzwanie. Ten po żabce.

KLASA 5b INFORMATYKA

Zalogujcie się na Kodable.com znacie tę stronę. Dodane macie tam kilka zadań. Kod klasy: klasa4k (gdyby ktoś zapomniał)

opracował: M. Cichoń

Drogi Rodzicu!

W związku z  komunikatem o zawieszeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych zamieszczonym na stronie MEN (https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach) zawiadamiamy, że:

 

  • ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca do 25 marca br. W przedszkolu i szkole12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
  • od 12 marca do 25 marca br. bus szkolny nie kursuje, stołówka nie wydaje posiłków;
  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole oraz odrabiania zadań zleconych pezrez nauczycieli, udostępnianych na platformach edukacyjnych oraz przesyłanych drogą elektroniczną;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły: www.sp3pcim.pl;
  • zapoznaj się z informacją Wójta Gminy Pcim

W szczególnie uzasadnionych sytuacjach rodzic ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego może wystąpić do dyrektora szkoły, do której uczęszcza jego dziecko o zapewnienie opieki.

Uczniu!

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Korzystaj przy tym z platform edukacyjnychych i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno Edukacyjno Wychowawczy ” Dwór Zwyciąż” 32 – 412 Lipnik 485
ogłasza nabór na rok szkolny 2020/ 2021.

W celu zapoznania się ze szczegółami zapraszamy na stronę ośrodka
Szczegóły w zakładce zasady rekrutacji. 18 kwietnia 2020r. (sobota) odbędzie się Dzień otwarty. Zainteresowanych prosimy o potwierdzenie uczestnictwa a – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie nr tel.507 699 683.

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 przekazuję informacje dotyczące tego zagrożenia oraz związaną z nim profilaktyką. Szczególnie ważne jest  przestrzeganie podstawowych zasad higieny, w tym częste mycie rąk wodą z mydłem.

PODSTAWOWE ŚRODKI OCHRONNE PRZECIWKO KORONAWIRUSOWI

Koronawirus jest wirusem osłoniętym cienką warstwą tłuszczową dlatego jest wrażliwy na wszystkie detergenty, w tym mydło, preparaty do dezynfekcji oraz promienie UV. Oznacza to, że łatwo go inaktywować prostymi środkami czystości.

Wirus przenosi się:

  1. bezpośrednio, drogą kropelkową – zawierające wirusa drobne kropelki powstające
    w trakcie kaszlu, kichania, mówienia mogą być bezpośrednią przyczyna zakażenia. Odległość 1-1,5 m od osoby, z którą prowadzimy rozmowę, traktowana jest jako bezpieczna pod warunkiem, że osoba ta nie kaszle i nie kicha w naszym kierunku (strumień wydzieliny oddechowej pod ciśnieniem),
  2. pośrednio, poprzez skażone wydzieliną oddechową (podczas kichania czy kaszlu) przedmioty i powierzchnie. Wirus nie ma zdolności przetrwania poza organizmem człowieka, ulega dezaktywacji po kilku- kilkunastu godzinach.

Nie istnieje szczepionka ani skuteczne leczenie przeciwko koronawirusowi. Dlatego należy pamiętać
o przestrzeganiu podstawowych zasad zapobiegawczych, które istotnie wpłyną na ograniczenie ryzyka zakażenia:

  1. Często myć ręce – instrukcja jak poprawnie myć ręce znajduje się poniżej

Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60 %).

Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.

Wirus ma zdolność do krótkotrwałego przebywania na powierzchniach i przedmiotach jeśli skażone zostały wydzieliną oddechową (w trakcie kaszlu, czy kichania) osób chorych. Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na rękach np. dotykając twarzy lub pocierając oczy. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.

  1. Stosować zasady ochrony podczas kichania i kaszlu

Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 %). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu
i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów. Jeśli nie przestrzega się tej zasady można łatwo zanieczyścić przedmioty, powierzchnie lub dotykane, np. przy powitaniu, osoby.

  1. Zachować bezpieczną odległość

Należy zachować co najmniej 1 metr odległości z osobą, która kaszle, kicha i ma gorączkę.
Gdy ktoś z chorobą układu oddechowego, taką jak 2019-nCoV, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki zawierające wirusa. Jeśli jest się zbyt blisko, można wdychać wirusa.

  1. Unikać dotykania oczu, nosa i ust

Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie się wirusa
z powierzchni na siebie.

  1. Będąc chorym, mając: gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu po powrocie z krajów gdzie szerzy się koronawirus, jeśli nie upłynęło 14 dni od powrotu – NIE należy przychodzić do szkoły

Należy niezwłocznie zasięgnąć pomocy medycznej – udać się na oddział zakaźny albo obserwacyjno-zakaźny, zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w  Komunikacie krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych (https://gis.gov.pl/aktualnosci/komunikat-krajowego-konsultanta-w-dziedzinie-chorych-zakaznych/).

Należy przy tym pamiętać, żeby unikać środków komunikacji publicznej, aby nie narażać innych osób. Zaleca się osłonięcie ust i nosa maseczka ochronną, która stanowi pierwszą  barierę ochronną dla otoczenia.

  1. Będąc chorym i mając bardzo złe samopoczucie, ale gdy nie podróżowało się do krajów,
    w których szerzy się koronawirus – NIE należy od razu podejrzewać u siebie zakażenia koronawirusem. Jednak w dbałości o własne zdrowie NIE należy przychodzić do szkoły, należy pozostać w domu i zasięgnąć porady lekarza rodzinnego.

Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy,  koronawirusy, wirusy paragrypy), czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

  1. Mając łagodne objawy ze strony układu oddechowego, gdy nie podróżowało się do krajów,
    w których szerzy się koronawirus należy
    starannie stosować podstawowe zasady higieny oddychania oraz higieny rąk i pozostać w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.
  1. Unikać spożywania surowych lub niedogotowanych produktów pochodzenia zwierzęcego
    Ostrożnie obchodź się z surowym mięsem, mlekiem lub narządami zwierzęcymi, aby uniknąć krzyżowego zanieczyszczenia poprzez niegotowaną żywność, zgodnie z dobrymi zasadami bezpieczeństwa żywności.
  1. Zapobiegać innym chorobom zakaźnym poprzez szczepienia, np. przeciwko grypie.
    W zależności od sezonu epidemicznego, w Polsce rejestruje się od kilkuset tysięcy do kilku milionów zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę i zachorowania grypopodobne rocznie. Szczyt zachorowań ma miejsce zwykle między styczniem a marcem. Ostre infekcje wirusowe mogą sprzyjać zakażeniom innymi czynnikami infekcyjnymi, w tym wirusami. Nie należy jednak traktować szczepień ochronnych przeciwko grypie jako sposobu zapobiegania zakażeniom koronawirusem.
  1. Dbać o odporność, wysypiać się, dbać o kondycję fizyczną, racjonalne odżywianie.

jak skutecznie my rce

Ponadto na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej zamieszczony jest komunikat dotyczący zaleceń GIS i Ministerstwa Zdrowia w zakresie środków ochronnych przeciwko koronawirusowi oraz poszerzone informacje profilaktyczne
https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-gis-dla-osob-powracajacych-z-polnocnych-wloch

https://www.gov.pl/web/koronawirus

 

13 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Święto to obchodzone jest w z Inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku.Corocznie w obchody DBI angażują się państwa z całego świata. Nasza szkoła również od kilku lat podejmuje różne inicjatywy i działania na rzecz bezpieczeństwa w sieci.

W tym roku DBI odbywa się pod hasłem: "Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem". Nasza szkoła przyłacyła się do ogólnopolskiej akcji, której organizatorem w Plsce jest Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Głównym partnerem akcji jest Fundacja Orange. Partnerami tegorocznej edycji są: Facebook Polska oraz Google Polska. Patronatem honorowym akcję objęło: Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rzecznik Praw Obywatelskich, Komenda Główna Policji oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej. 

Szczegółową relację z tego dnia znajdziesz klikając w link:

https://photos.app.goo.gl/D5eCskA7fkYkRp5h6

Szkolny Koordynator akcji: Małgorzata Cichoń

Podkategorie