Już niemalże tradycją naszej szkoły stały się coroczne obchody Europejskiego Dnia Języków. I tym razem było różnorodnie, kolorowo i wesoło. W uroczystość wraz z wychowawcami włączyli się uczniowie wszystkich klas. W niezwykle ciekawy sposób zostały przedstawione informacje i ciekawostki dotyczące dziesięciu krajów Unii Europejskiej. Mieliśmy więc okazję obejrzeć prezentacje multimedialne, tańce narodowe, wysłuchać piosenek w różnych językach. Uczniowie przebrani za słynne postaci z bajek, filmów, sportowców, polityków a nawet bogów z Mitologii greckiej, ubogacili i urozmaicili naszą uroczystość czyniąc ją radosną, żywą i różnobarwną. Piękne plakaty przygotowane przez każdą z klas ozdobiły dekorację oraz wystrój sali gimnastycznej.                                       

W tegorocznym Europejskim Dniu Języków staraliśmy się pokazać, jak można łączyć nowoczesne technologie informatyczne z nauką i zabawą. Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne z użyciem różnych oprogramowań, Internet i rzutnik ułatwił nam wspólne śpiewanie w różnych językach. Na koniec wszyscy mieli możliwość sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą Wielkiej Brytanii i rozwiązać quiz z użyciem aplikacji Quizziz (w końcu można było bezkarnie skorzystać z telefonu w szkole.  

Hasłem przewodnim dzisiejszej uroczystości było motto Johanna Wolfganga von Goethe: „Iloma językami mówisz, tylekroć stajesz się nowym człowiekiem”. Pamiętajmy, że nauka języków jest sposobem na lepsze rozumienie siebie i przezwyciężenie różnic kulturowych między narodami. Jeśli połączymy tę naukę     z zabawą, wtedy stanie się ona tylko przyjemnością.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i oryginalne pomysły.

Jolanta Hobot

Prezentacja "REZULTATY PROJEKTU".pdf

 

- Konkurs Kostki Rubika

https://www.youtube.com/watch?v=rtyowPkJr0o

- projekt Lekcja Zaj. Technicznych kl.6

https://www.youtube.com/watch?v=DWDDdjrv8go

- Zaj. Matematyki na basenie i wycieczce rowerowej

https://www.youtube.com/watch?v=aZYKQo1A-Vo

- Dzień Bezpiecznego Internetu – zaj. z uczniami

https://www.youtube.com/watch?v=czMVgeLhT1g

- gra cyberpięćdziesiątka –przygotowana przez uczniów dla uczniów

https://www.youtube.com/watch?v=UOZDB_fxLgI

- festyn rodzinny „Rodzinny Festiwal Matematyki”

http://www.myslenice-itv.pl/w-pcimiu-wiedza-ze-niekwestionowana-krolowa-nauk-jest-matematyka/

- VII Światowy Dzień Tabliczki mnożenia (zdjęcia)

http://sp3pcim.pl/index.php/139-vii-swiatowy-dzien-tabliczki-mnozenia

- 27 Małopolski Zlot Szlakami Walk Partyzanckich (sobota) – zdjęcia na stronie szkoły

http://sp3pcim.pl/index.php/137-27-malopolski-zlot-szlakami-walk-partyzanckich

-VI Gminny Turniej Matematyczny „Mistrzostwa Matematyki”

http://sp3pcim.pl/index.php/133-vi-gminny-turniej-matematyczny-mistrzostwa-matematyki-w-pcimiu-suchej-książeczka elektroniczna – zbiór zadań matematycznych  „Nawet DranieJ znają rozwiązanie” (autorami zadań uczniowie)

https://www.storyjumper.com/book/index/

35441036/-https://storybird.com/books/wielka-wyprawa-4/?token=bkk9h3a7ks

- aplikacja learningapps – głosowanie na stronie

http://sp3pcim.pl/index.php/115-wybieramy-najlepsza-aplikacje

- II edycji ogólnopolskiego konkursu „Jstem Smart”

https://www.youtube.com/watch?v=MQ5rhPp3CdM&list=PLsPPJqbfSyqzr3ThPTXKFVHHo8x17tKuK&index=122

- dwa warsztaty dla rodziców „Jak wspierać  dziecko w bezpiecznym korzystaniu z sieci” 14 luty 2017 r. i 15 luty 2017 r. – listy obecności, zdjęcia

- zebranie z rodzicami na temat cybrbezpieczeństwa 19.09.2017 – listy obecności, zdjęcia

- szkolenie dla Rady Pedagogicznej „Technologie cyfrowe na lekcjach” (styczeń 2017 r.)

https://docs.google.com/presentation/d/1w6Zd1GkvOF9ZIJcI9Yt93S7xUQ-CR3dCucBtUqkkM2E/edit#slide=id.p

- nadzorowanie pracy – strona internetowa „Cyfrowobezpieczni” – uczeń administrator Jakub Kudłacz kl.5

Projekt eTweening - The Magic of Christmas Time:

https://twinspace.etwinning.net/32157  filmiki, krzyżówki, quizy z wykorzystaniem TIK

https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_138388_pl.pdf  - certyfikat

książeczka elektroniczna:

https://www.storyjumper.com/library/my

https://www.storyjumper.com/book/index/35528076/A-lonely-boy-and-the-Christmas-time#page/4

Platforma Oxford:

https://www.oxfordenglishonline.pl/

Artykuły:

http://www.sp3pcim.pl/index.php/188-dzien-jezykow-obcych-2018

http://www.sp3pcim.pl/index.php/121-6-edycja-konkursu-jezyka-angielskiego-master-of-english-dobiegla-konca

Użycie aplikacji learning apps:

https://learningapps.org/myapps.php

https://www.facebook.com/sp3pcim/ - przykładowa założona strona - efekt szkolenia w Bolonii

Promocja - Facebook (wybrane):

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2096588227287549&set=pcb.2096588450620860&type=3&theater - Dzień otwarty programu Erasmus+

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2096588237287548&set=pcb.2096588450620860&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2056443864635319&set=pcb.2056444694635236&type=3&theater - Szkolenie w Stambule

https://www.facebook.com/405230959867297/photos/pcb.618615791862145/618615475195510/?type=3&theater  - CLIL (zastosowanie)

https://www.facebook.com/englishmatters.org/videos/1996540640565512/UzpfSTEwMDAwODA5MTc2MjkxNToyMDEyOTMwODM1NjUzMjg5/?lst=100008091762915%3A100008091762915%3A1529765091 - szkolenie w Dublinie

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1922946267961898&set=a.1922946034628588.1073741833.100007396293835&type=3&theater - Szkolenie na Malcie

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1922979374625254&set=a.1922960667960458.1073741834.100007396293835&type=3&theater - szkolenie w Bolonii

https://www.facebook.com/saved/?cref=28

Współpraca i kontakt z innymi nauczycielami z krajów Unii:

https://www.facebook.com/search/top/?q=erasmus%2B%20partnerships%20platform

Ankieta dla nauczycieli dot. TIK i jej wyniki

https://docs.google.com/forms/d/1ynkyUhcRbC_fUD4J2g-qFinQs5d_9geQv4jhZ-6CM7c/edit#responses




  • autorski program do nauczania języka angielskiego z elementami metody CLIL

http://www.sp3pcim.pl/index.php/2016-01-31-14-07-15/dokumenty

  • wykorzystanie programu Audio Cutter

https://www.facebook.com/405230959867297/videos/619956358394755/

https://www.facebook.com/405230959867297/videos/687752658281791/

  • wykorzystanie programu iMovie

https://web.facebook.com/405230959867297/videos/819102855146770/

 

 

 

Biblioteczka e-narzędzi i propozycji rozwiązań dydaktycznych dla nauczycieli.

Biblioteczka powstała jako rezultat realizacji  projektu "W europejskim edukacyjnym kręgu". Została opracowana przez nauczycieli biorących udział w szkoleniach zagranicznych w ramach programu POWER SE.

Biblioteczka zawiera propozycje e- narzędzi edukacyjnych, scenariuszy i konspektów lekcji, materiałów i pomocy dydaktycznych, zestawy linków do konkretnych aplikacji, platform i materiałów instruktażowych, które mogą być wykorzystane podczas zajęć z uczniami. Zapewniamy, że korzystanie z nich podniesie atrakcyjność lekcji i podwyższy poziom motywacji uczniów do nauki.  

  1. 1. Przykłady konspektów lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK).  

 Lesson plan 1

Teacher: Maria Piotrkowska

Level of English: beginner/elementary

Tools:Computers, whiteboard, Big English 4 coursebook

Language: English used to instructions and conversations

Topic: “Kids in My class”

Stages of the lesson:

  1. Warm-up 1: “Simon Says”: One student is Simon, he gives commands to others like e.g. “jump” “walk around the classroom” etc. Student who responds properly during a game is a winner.
  2. Activities from the coursebook: Following the tasks from pages 4-7,8 (vocabulary from appearance, personality and comparative adjectives). Each student has a copy and the recording is played from the PC (about 25 min)
  3. Learning English through movies: https://www.youtube.com/watch?v=Rnwwo9Zol6w  (3 minutes)
  4. Asking questions to a short movie: Where are the people? What are they talking about?  Was the language in a movie easy? Were the subtitles useful? etc. (about 7-9 minutes)
  5. The ending: encouraging children to take part actively in the next classes and quick game: Bingo - Each student gets a card with words from the lesson. The teacher shows the pictures to students and the one who first says the word in English correctly gets a picture and cover the word on the board.  

Lesson plan 2

Teacher: Maria Piotrkowska

Group: 6 years old

Level of English: beginner

Time: 35 minutes

Tools: Computers, IT whiteboard, Coursebook: Big English 1

Topic: “Let’s go into the world”

Stages of the lesson:

  1. Introduction in Polish: The teacher welcome happily the new students, introduces herself, asks them to say something about themselves, ask them if they like English language, have they been abroad and what they expect during classes.
  2. Warm-up: Total Physical Response – Song: “Move your body” Children listen to the recording and with a teacher try to follow the instructions. Some of the commands are: “sit down, stand up, walk, move your body, dance,  clap your hands etc.” After that, pupils try to respond for the commands without the help of a teacher (about 5-6 minutes).
  3. Learning English through on-line games: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-interactive-pirate-board-game/  Children practice body parts vocabulary - each child comes to the PC connected to the interactive whiteboard, click the cube and tries to guess the answer.
  4. Checking the knowledge:“Animal alphabet game” – Children get puzzles with alphabet letters and the animals, their task is to match appropriate halves together.

Working with handout: Each learner gets a copy where he should write some easy words in English (“All about me” handout).

Playing with a glove puppet: A teacher has a toy called Ben on her hand and with a changed voice asks about the names of children’s family members and pets.

Vocabulary practice: “Simon Says” game

The ending: encouraging children to take part actively in the next classes and raising their self-esteem by praises.  

  1. 2. Przykładowe narzędzia wykorzystywana podczas zajęć języka angielskiego:
  • ·         Kahoot:

https://create.kahoot.it/details/english/f6ed632e-3d9c-4b2d-bc7f-6d1dc8f60c77

  • ·         Quizlet:

https://quizlet.com/161789174/big-english-4-unit-1-vocabulary-flash-cards/

  • ·         Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=PdqupYmRbH4

  • ·         Gry on-line

https://www.gamestolearnenglish.com/

www.learningapps.pl

  • ·         Inne:

https://pl.duolingo.com/

https://supersimpleonline.com/christmas/

  1. 3. Przykładowe linki do wykorzystania przez nauczycieli wszystkich przedmiotów:
  • ·        Aplikacje do tworzenia grafiki oraz pomocy dydaktycznych np kart obrazkowych https://www.canva.com/

https://pixlr.com/

https://pablo.buffer.com/

  • ·         Aplikacje do tworzenia testów oraz sprawdzianów wiadomości:

https://quizizz.com/

http://www.sprawdziany.gdynianka.pl/

www.kahoot.it

www.plickers.com

Aplikacje do tworzenia materiałów elektronicznych wspólnie z uczniami (książeczki, albumy, gazetki):

www.storybird.com

www.storyjumper.com

https://mailchimp.com

Aplikacje do projektowania stron internetowych:

https://www.weebly.com/?lang=p

https://pl.wix.com/

         Oprogramowanie do tablic interaktywnych

https://www.cyfrowynauczyciel.pl/oprogramowanie-do-tablic-interaktywnych/

  • ·      Platformy ułatwiające pracę szkoły i nauczyciela:

https:// drive.google.com (możliwość tworzenia dokumentów online przez kilka osób jednocześnie)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom&hl=en_US (aplikacja usprawniająca prowadzenie dokumentacji szkoły i nauczyciela)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fusionprojects.edmodo&hl=en_US (aplikacja ułatwijąca komunikację szkoły z uczniami i rodzicami)

http://www.etwinning.pl/ (Tworzenie projektów, współprace ze szkołami zagranicznymi)

https://www.icloud.com/ (platforma umożliwiająca wspólna pracę oraz prowadzenie dokumentacji szkoły)

https://www.icloud.com/

W dobie szybko zmieniającej się rzeczywistości, postępu techniki, dziecko potrzebuje dobrego nauczyciela, który musi być przygotowany do nowych wyzwań. W Szkole Podstawowej nr 3 im. Armii Krajowej w Pcimiu postawiono na doskonalenie zawodowe nauczycieli finansowane w ramach funduszy unijnych. Zakończyła  się właśnie realizacja projektu  dofinansowanego w 100%                  z  Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Mobilność kadry edukacji szkolnej ERASMUS +, w ramach którego  przyznano szkole kwotę 134 000 zł.  Jest to drugi z trzech projektów opracowanych przez placówkę , których realizację w całości sfinansowała Unia Europejska.
         Głównym celem projektu pod nazwą "W europejskim edukacyjnym kręgu"  było podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych, poznania nowych, atrakcyjnych metod pracy z uczniem, wymiana doświadczeń z zagranicznymi koleżankami i kolegami po fachu, doskonalenie językowe, a także poznanie kultur i specyfiki krajów, w których odbywały sie mobilności.   Celem projektu było też stworzenie sieci  kontaktów z nauczycielami i ich uczniami pochodzącymi z krajów europejskich i Turcji, które w przyszłości mają zaowocować  wymianą młodzieży. O środki na tego rodzaju wyjazdy szkoła chce aplikować w przyszłym roku szkolnym w ramach programu ERASMUS+ .

 Szkolenia zagraniczne prowadzone były przez uznane firmy edukacyjne na Malcie (doskonalenie posługiwania się językiem angielskim), w Irlandii (szkolenie metodyczno-dydaktyczne oraz edukacyjne narzędzia cyfrowe),  we Włoszech i Turcji (szkolenia z zakresu tworzenia treści multimedianych, programowanie z wykorzystaniem języka angielskiego, metody uczenia się na odległość).

O  powodzeniu realizacji projektu i zasadności korzystania z programu POWER i ERASMUS+ świadczą jego rezultaty w postaci nowych kompetencji i , jakie uzyskali uczniowie dzięki wdrożonym przez nauczycieli atrakcyjnym  metodom i rozwiązaniom.  Pocieszającym jest również wzrost motywacji do nauki.

Uczniowie i nauczyciele współpracują  w ramach Programu eTwinning z międzynarodową siecią szkół realizując różne projekty np. "The magic of Christmas Time". Opracowano innowację pedagogiczną z zastosowaniem metody CLIL (zintegrowane kształcenie przedmiotowo- językowe) zaczerpniętą z doświadczeń edukacyjnych  Irlandii.  Uczniowie korzystają z powodzeniem z platform cyfrowych: "Padlet", "Cyfrowobezpieczni",Oxford, Matlandia.    Dobrze przygotowani nauczyciele sprawili, że wykorzystywanie tablic interaktywnych i innych mobilnych narzędzi weszło na stałe w praktykę szkolną.  Podczas  zajęć dzieci tworzą quizy, prezentacje, realizują filmiki, tworzą książeczki elektroniczne,  autorskie projekty w programie Kahoot i Quizlet. Biorą udział w różnych konkursach internetowych np. "Jestem Smart', "Wybieramy najlepsze aplikacje" itp. Dużym zainteresowaniem  cieszą się gminne konkursy: matematyczny i języka angielskiego "Master of English" organizowane przez szkołę, podczas których wykorzystuje się  z powodzeniem technologię informacyjno-komunikacyjną. Dzieci są także współtwórcami projektu  "Wkręceni w matematykę", "Uniwersytet aktywnych umysłów"  oraz "Jesteśmy Cyfrowobezpieczni".

Niewątpliwą wartością dodaną mobilności nauczycielskich było poznanie ludzi różnych kultur, specyfiki ich tradycji, zwyczajów, sztuki, zabytków i lokalnej kuchni. Ciągły kontakt z językiem angielskim w codziennych sytuacjach przełamał u nauczycieli barierę mówienia i inspirował do rozwijania umiejętności językowych.

Warto korzystać ze środków unijnych Programu ERASMUS+ i Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój z przeznaczeniem  na szkolenia, gdyż jak pisze Jean Thomas "Jest dobrym nauczycielem, kto przez całą swoją karierę bezustannie sie doskonali, kto podnosi kwalifikacje i rozwija uzdolnienia wzbogacając talent swój i swojego ucznia".

                                                                                      Barbara Polańska

                                                                                        dyrektor szkoły    

School in Pcim.pdf